søndag 17. juni 2012

Bli med Yasmin på en tur i Botanisk hage.

Mamma Turid takker så masse for alle fine ord og klemmer fra dere.
Tusen takk, hun ble så glad og rørt.

Idag er det Yasmin sin tur å skrive her på bloggen.
Og nå skal dere få se Botanisk Hage som er nabo til Villavei.
Og lekeplassen til Yasmin
Hei alle sammen.
Jeg er Yasmin og er datteren til Margareth
Her er vi i Botanisk hage som er naben til Villavei.
Og dette er lekeplassen min.
Nå skal jeg og mamma vise dere rundt i denne nydelige parken som jeg elsker å leke i.

På vei ned til der jeg leker, må vi alltid gå på disse stiene og trappene med blomster rundt. Og så må vi alltid lukte og ta på blomstene. Det er ikke lov å plukke, bare en bitteliten mini blomst sånn av og til... Jeg klarer nemlig ikke å la være...

Hun damen som jobber her er snill. Hun snakker med meg av og til. Og så gjør hun det fint her.

Denne rosa blomsten er min favoritt akkurat idag. Også disse bittesmå og. De er så søte

Så må vi sitte litt i trappene og kose oss litt. Bak meg her er Villaveienhuset vårt.
Når jeg blir 8 år, får jeg gå ned her alene med venninnene mine. tror jeg.... Viss jeg tør.
For en gang jeg og venninnen min var her, kom det en narkoman som spurte om han kunne få noen penger av oss.
Da løp vi hjem mens hjertet slo veldig fort.

Men noen narkomane er snille, og en gang spurte jeg om de stjelte barn, men da sa de nei.
Og så spurte jeg om mammaene deres var lei seg for barnet sitt var blitt narkoman. Da begynte han å grine, og sa ja.
Og så lurte jeg på om han var en tyv og om hadde stjelt. JA mange ganger sa han. Men han grinte masse og sa at han hadde sluttet med det.

Jeg lurer på masse rart jeg...

Her er vi kommet ned på gresset, som vi leker på. Og så grilllet vi her når jeg var liten. Men nå er det ikke lov å grille.


Inni disse rosa blomstene er det honning inni sier min Baba... Se her, du bare åpner opp og smaker... Nam... Jeg sier Baba jeg, for min Baba er fra Iran.

Og så lager vi båter her. Sånn lager vi de. Det har også Baba lært meg når jeg var liten. Tar greiner inn i et blad som er mykt under. Og så flyter det så fint.
Og se de fine grønne bladene mamma... De har diamanter på seg...

Og her løper vi fort, alt vi kan... Og se her så fort jeg kan løpe mamma... På enden her er denne fine blomsten premie til den som løper fortest. Mammaen min er ikke flink å løpe, så jeg vinner alltid.  


Inni huset er det kjempegøy. Der selger de gøye leker. Og modelerkitt er det gøyeste jeg vet.
Og så kan man se på dyrene der. Alle dyr som fins. Til og med de fra Afrika.
Elefant og sjiraff og skjelettet til en hval.
Den er litt skommel.
De har levd en gang for 1000  år siden tror jeg det var.
Storesøsteren min Malin , mamma, mormor og oldikken var også her når de var små. Så da må det sikkert være 1000 år.... :)

Hihihi  .. her er det gøyeste jeg vet. Her er klatre trærene som er såå gøy.
Og her oppe kan jeg se hele jordkloden. ...

Og noen ganger kommer jeg meg ikke ned igjen. Da tror jeg at jeg må være her til jeg blir voksen..
Men det er koselig her, og av og til vil jeg bo i et tre og sove her.

Her drikker vi kaldt vann sånn... Og så er det gøy å sprute vann på hverandre. Det gjorde vi sist gang vi lekte her.
Og av og til faller noen  oppi her og blir kliss klass.
Men da går vi hjem.

Nå må vi gå hjem igjen... Og disse blomstene skal jeg gi til momor.
Rhodedenron heter de. Og jeg plukker de som ligger på bakken.





Sååå fint ble det på kjøkkenbordet. Her kan vi nyte de litt lenger.

Nå skal jeg legge meg for imorgen skal jeg på skolen, og etterpå i bursdagsbesøk. Og det blir gøy.

Klem fra Yasmin 7 år. :)



25 kommentarer:

  1. Å SÅ veldig heldig du er Yasmin som får leke her. Det hadde vært drømmen min når jeg også var liten.En herlig,fantasifull og veldig søt jente er du :))Håper du får oppleve mange magiske studer her også fremover:))Klem Vibeke

    SvarSlett
  2. Hei du skjønne prinsesse Yasmin!
    Så mange fine bilder tror jeg ikke jeg har sett
    noen gang....besvim som jeg pleier å si....
    Skal si du og mamma har kost dere i går,og heldige deg som har så fin hage til nabo!
    Der tror jeg du må vise meg rundt en dag!
    Det var virkelig nydelige blomster du plukket til mormor,og tenker meg at det er du som har pyntet så fint på kjøkkenet.

    Må du ha en fin dag da du prinsesse,snart sommerferie nå.....det gleder guttaboys seg til å ha fri fra skolen.
    Så må du hilse til alle i Villaveien fra meg.

    Klem med iskrem...
    Camilla

    SvarSlett
  3. Wow!!! for noen vakkre bilder. Og en vakker prinsess.
    Ønsker dere alle en herlig dag og en fin bursdags feiring .O)

    VH Lisa

    SvarSlett
  4. Hei Yasmin, mammaen din og jeg gikk på skole i lag. Jeg syns dere har det veldig fint. I morgen skal min datter Rebecca, 8 år, til byen på museumet med hvalen og zebra og sommerfugler. Hele klassen hennes skal ta buss fra Austrheim. Jeg får ikke være med. Jeg skal vise henne bloggen og bildene. Kanskje hun ser huset ditt ?
    Ha en fin dag. Hilsen Mona Småland

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei så koselig å få hilsen fra deg Mona..
      Så gøy for datteren din å komme å se på museumet her. Det er såå spennende og gøy. Og da må de gå ut å leke litt i hagen og.
      Klatre litt i trærene og drikke litt vann.
      Kanskje de er lurt å ikke sprute vann på hverandre, siden de skal ta buss så langt hjem etterpå.

      Men da må du kose deg Rebecca, og huske å vinke opp til oss her i Villaveien. :)
      Klem Margareth og Yasmin hilser sikkert masse til deg. Hun er på skolen nå.

      Slett
  5. Takk for en flott omvisning, Yasmin. Det var utrolig gøy å få være med deg i Botanisk hage, og du er kjempeflink guide :)

    Klem til deg og mammaen din.

    SvarSlett
  6. Så heldig du er Yasmin, som har et såå flott sted å besøke :)
    Snille mamma'n din har tatt så mange fine bilder, og da får vi se hvor fint det er også :)
    Jeg hadde hvertfall kost meg masse med kameraet mitt, for jeg elsker å ta bilder av nydelige blomster :)))
    Tenker mormor ble glad for Rhododendron du hadde med deg hjem..(",)..

    Ønsker deg en fin sommerferie og en riktig god tur til Danmark :)))

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  7. Så flott å høyre deg fortelle om korleis du koser deg rundt der du bur,likte så godt at du forteller og viser oss rundt:)
    Knallfine bilder og du er ei flott jente,7 år og alt:)

    Kos deg resten av dagen og så håper eg du skriver på mammaen din sin blogg ein annen gang og:)
    Eg bur på Stord og har 3 jenter på 4,10 og 12 år;)dei heiter Madelen,Milla og Hannah.du hadde et veldig fint navn!:)

    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  8. Hei du søte fine Yasmin :)

    Tusen takk for at vi fikk være med deg på den kjempefine turen i botanisk hage :) Skjønner veldig godt at du liker å være der å leke og se på blomster :) Det så veldig fint ut der :)

    Og så fine blomster som du fant til mormor, de passet jo perfekt på kjøkkenet deres :)

    Du laget veldig fine bladbåter, det skal jammen jeg prøve å lære jentene mine også :)

    Ha en fin dag, Yasmin, og hils til din fine mammen din :) Da du kommer hjem fra skolen i dag er det ikke mange dagene igjen før sommerferie -- det blir moro :)

    Mange klemmer fra Lisa:)

    SvarSlett
  9. Hei på deg Yasmin ♥

    Det var koselig skrevet av deg,du virker som ei kjekk og snill jente akkurat som mammaen din og mormoren din ♥
    Jeg også likte så godt å plukke blomster når jeg var så gammel som du og jeg elsker det fremdeles :)
    Mormoren din er jammen heldig å ha ei så søt jente som kommer med blomster,ingen ting er kjekkere enn det ♥
    Takk for alt du fortalte oss :)

    Klemmer fra Bente-mor

    SvarSlett
  10. Heisann Yasmin <3
    Sååå kjekt at du ville vise meg rundt i botansik hage! Lenge siden jeg har vert der... -og kjempegøy at du forteller så fint om det som skjer rundt deg, og hva dere pleier å gjøre <3
    Håper du har hatt en flott skoledag, og kjekt i bursdagsbesøket!

    Klemmisser i fleng fra
    Merete

    SvarSlett
  11. Så skjønne innlegg både av ei lita prinsesse og ei litt eldre prinsesse :-))
    Fantastisk herlig lesning :-))

    Ønsker dere alle i villaveien en herlig mandag og fin uke!

    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  12. Dere er nå jammen heldig som kan vandre i botanisk hage hver dag,der er jo bare nydelig!!
    Du må hilse din søte mor og datter og si de er kjempeflinke gjestebloggere!! :-)
    Flott ny uke ønskes deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  13. Hei på deg
    Dette var kjempe kjekt :)
    Da har jo hagen liksom enda en som passer den,en skjønn jente som bruker hagen slik en hage skal brukes:) Og så syns jeg at du er like kjempe flint å fortelle som mamma og mormor.
    Hilsen en som heter Britt og som syns at det er veldig fint at mammaen din laget blogg :) Ha det bra

    SvarSlett
  14. Så nydelig innlegg fra en helskjønn Yasmin, fantastiske bilder og historien om samtalen med den narkomane var tankevekkende :)

    Du er flink Yasmin og pass godt på mamman din :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  15. Ja der er så fint der. Har meg en tur dit hvert år. Har litt lyst til å sjele en avlegger eller to,men har latt det være til nå. Nydelige bilder hos deg i dag. Vakker datter.
    KLem

    SvarSlett
  16. SÅ vakre bilder med nydelige blomster og enda nydligere jente!
    Så flink hun har vært!! Hils og si at hun kan jammen hjelpe mamma med bloggen en annen gang også!
    Ha en fin dag alle dere i Villaveien!! =)

    SvarSlett
  17. Søte Jasmin!!Så nydelige bilder av en nydelig liten jente!!
    Ønsker alle skjønne jenter i Villaveien nr.1 en riktig fin dag!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  18. Hei Yasmin!!

    Så fine bilder, og så kjekt det ser ut som du har det.
    Håper vi sees på Espeland i sommer!

    Klem fra Charlotte, Ragnhild og Lene Terese

    SvarSlett
  19. Hei på dere i Villaveien.
    Tusen takk til skjønne Yasmin for en herlig tur blant vakre blomster i Botanisk hage.
    En takk til mamma Turid for et herlig innlegg også, Villaveien virker som det alltid har vært en godt og spesielt sted å vokse opp ;))
    Ønsker dere en riktig fin kveld, og en glad ny dag i Villaveien i morgen.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  20. Hei Yasmin !
    Så heldig du er som har Musehagen(det kalte vi den før i tiden) som nabo. Tenk å leke rundt der med de vakre blostene og trærne. Den fine kjolen din passer godt til alle blomstene i hagen. Jeg var også mye der som barn. Der var aldri noen som sa vi ikke fikk lov å være der. Jeg husker ennå lukten inne fra Plantehuset( drivhuset) og ravnen Jacob som var i et lite hus på baksiden av museet. Vi ropte Jacob,Jacob for vi lurte på om han kunne snakke. Noen av guttene kom med tomme sylteglass for å fange små gullfisker i basengene der inne.
    Til våren kan du og mamma gå å ta nye fine bilder igjen.

    Hilsen Sissel

    SvarSlett
  21. Touche. Solid arguments. Keep up the amazing work.


    Also visit my blog post - honda s2000 for sale craigslist

    SvarSlett
  22. It's actually a great and helpful piece of information. I am satisfied that you simply shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

    Here is my web blog; 75 Stability Ball

    SvarSlett
  23. Thank you for any other informative blog. The place else could I am getting that kind of information written in such an ideal means?
    I have a venture that I am simply now running on,
    and I've been on the glance out for such information.

    Also visit my blog fd rx7 for sale

    SvarSlett
  24. Wow that was unusual. I just wrote an really long
    comment but after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all
    that over again. Anyway, just wanted to say great
    blog!

    Check out my website :: mazda 626 for sale

    SvarSlett