torsdag 28. mars 2013

Bli med på en liten omvisning i Villaveien 2 etg....

Snart kommer mine foreldre hjem
 fra Romania. Men masse nye inntrykk,
som mamma vil skrive litt
om her på bloggen en dag.



Dagens bilder er en liten omvisning
 i Villaveien 2 etg.
Her er fra mamma sin stue.
TV stuen.
De store dørene dere ser her er
 inn til mitt soverom/stue.
Den får dere ikke se idag, for
den er ikke helt bloggbar idag.
Der leker Yasmin og venninne
 på hele rommet.
Bygger hus og og leker med sine
 ponnier og Monster High
som fremdeles er populært å leke med.
 

 



Ja her var litt av TV stuen.
Nå kommer vi inn i spisestuen,
som er det største rommet i Villaveien.
Der har vi hatt masse selskaper,
og store dager opp igjennom tidene i alle år.
 Og i alle generasjoner.
Mamma har og hatt masse
 kursvirksomhet her og.

Det er en stue med masse gode energier.
 Og masse  historie i veggene.
Og i dette rommet er min
tipp oldemor av og til føler jeg.
(Hun som kjøpte villavei.)
Hun er en herlig dame som
 følger med å passer på....
 




Som sagt så brukes denne stuen til store familieselskaper.
Konfirmasjoner, dåp og bryllup osv...
Det er plass til ca 50 stk når vi dekker bord som en hestesko.
Det kan dere se på inlegget om Malin sin konformasjon HER
Og snart blir det enda en konfirmasjon her, da skal min
tremenning sin datter konfirmeres og da låner de stuene her. 



Jeg har pyntet litt med ferske blomster
 til mamma kommer hjem.
Da blir hun så glad.
 Stemor og tulipaner i denne stuen.

Der inne ser dere et glimt av Yasmin sitt rom.
Og Malin sitt rom er forsiden av hennes.
 

Små glimt av et påskepyntet kjøkken.
Koselig å komme hjem til slikt vil jeg tro.

Og en lite glimt av gangen.
Her er masse bilder av de 4 søte barnebarna.
Mine 2 jenter og min bror sine 2 jenter.
Ingen gutter hos oss... foreløpig hvertfall...
Det hadde jo vært kjekt med en gutt da,
 men det får min bror ta seg av i allefall. hehe..


Før mine foreldre dro til Romania,
 fikk jeg og min bror en veldig fin pengegave
 av min snille pene far.
Som vi skulle kose oss med i påsken.
Og jeg har virkelig kost meg på shopping. hoho.
 Litt nye klær og sko osv. og en tur til frisøren
og fått stripet meg litt.

Så her har jeg laget til en overraskelse til pappa.
 Han ELSKER snop.
Så her pappa, kan du kose deg i påsken.


Ha fine påskedager alle dere andre og.
Håper den blir fyllt med glede,
 sol, snop og  det dere måtte ønske.

Klem klem klem 

14 kommentarer:

  1. Åååååå så koselig du har gjort det!
    Alltid kjekt å se bilder fra herlige Villaveienhuset,blir glad!

    Og så flott at du har pyntet med blomster til mamma og snop til pappa...tenker de blir GLAD...
    Gledelig påske da søde snupp!
    Og du og du så flott bilde av deg som ALLTID!!!!

    Smaks og hilse dine skjønne barn og foreldre.

    SvarSlett
  2. Praktfullt hus dere har og så nydelig du har pyntet <3 Må være kjekt for dine foreldre å komme hjem til et påskepyntet hus :-) Gleder meg til å les eom dine foreldres tur til Romania. Ønsker dere alle sammen en herlig påske !

    Klem, Synnøve

    SvarSlett
  3. Så nydelige rom!! og masse flotte møbler :) elsker takhøyde, de dobble dørene og de laange lysekronene :)

    SvarSlett
  4. Det er bare så flott hos dere,ein villa med sjel og historie:)eg er så imponert over så fint dere har det isammen og lever ilag og jobber ilag,det kunne eg ikkje gjort med mine foreldre av fleire årsaker så synest det er så herlig å lese:)
    Ønsker deg ei forsatt flott påske!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. HEI HOPP SKJØNNE BJØRNEJENTE:)
    Å FOR ETT EVENTYRSLOTT DERE HAR!
    HILSE RESTEN AV BJØRNEFAMILIEN NÅR DERE SAMLES I DAG
    NYT DAGENE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  6. guuuuri, her sitter Atlefaren og meg i Frankfurt og venter på flyet som skal ta oss til Bergen . guuuri som vi gleder oss til å kopmme hem, til et påskepyntet hus. Om og om igjen imponerer du oss vår herlige datter Margareth. Og ja, vi vil fortelle om våre inntrykk fra Romania. Kontrastene er store.Hilsen Mamma og Pappa

    SvarSlett
  7. Nyyydelige Villavei i full påskeskrud <3 Veldig vakkert ;)

    Blir nok ekstra kos når mammsen og pappsen kommer hjem ;)

    Riktig GOD PÅSKE til dere alle ;)

    Klemmis fra
    Merete

    SvarSlett
  8. Fantastisk dette huset!!
    Og så fint som du har pyntet,de blir nok superhappy når de kommer hjem!!
    Fortsatt nydelige påskedager til dere!! klm ingrid l

    SvarSlett
  9. Hei :)

    For et fantastisk hus med staselige værelser dere har, Margareth. Flotte møbler, speil og vår blomster.
    Dine foreldre blir nok glad når de kommer hjem og du har pyntet med blomster og gotterier. Dere har jo så flott vær i Bergen, så dere er vel ute på mange turer.

    Fortsatt god påske :)

    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  10. Hei :)
    Ja,her kunne jeg ha skrevet til fingrene ble nummen,så fantastisk flott både hus,pynt og sriverier!
    Får nøye meg med et stort beundrende SUKK og så må jeg jo ønske dere fortsatt fine glade dager.
    Så godt å ha noen å dele alle livets øyeblikk med, det er lykke :)
    God klem og beste hilsen i solskinnet
    fra Britt

    SvarSlett
  11. Fantastisk flott hus dere har, moro med en liten "omvisning". Så koselig du har pyntet, det blir nok satt stor pris på når foreldrene dine kommer hjem:-) Ønsker deg en fortsatt fin påske! Klem Marianne

    SvarSlett
  12. Så fantastisk koselig med en "omvisning". Hvilket fantastisk hus det er! (Kan man spörre om her kanskje fins et husspökelse; dette er jo virkelig et hus med sjel!)
    Og så koselig dere har påskepyntet. Selv har jeg nesten ikke rukket noen ting i år. Masse jobb, og litt "vintertrötthet". Men nå har hele familien påskeferie, så i dag har vi fikset og pyntet litt.

    Takk for titten (Igjen), og riktig god påske til hele familien. (Tenker noen Atlefaren ble glad når han kom hjem og fant overraskelsen <,9

    Önsker dere en fortsatt riktig god påske!

    SvarSlett
  13. En aldeles nydelig villa, bebodd av nydelige mennesker. Alltid koselig å se interiørbilder herfra. Blir inspirert. Takk!

    Klem fra Ranveig

    SvarSlett
  14. Hei skjønne du:)
    Tusen takk for kjempe koselig hilsen inne hos meg:)
    Har ikk fått vært inne i blogg verden på en stund, så derfor ikke fått lagtvinn noe før nå!!
    Nydelige bilder av et vakkert hjem, jeg elsker gamle møbler ol så dette var nydelig:)
    Håper du har hatt en herlig Påske og at du har fått kost deg i det herlige været:)
    Klem Merete

    SvarSlett