onsdag 7. november 2012

Snart 41....

Det var på tide med litt nye ferske blomster i
Villaveien idag.
Vakre roser og en nydelig Cymbidium-orkidee
fra Mester-Grønn pynter nå opp her i huset.



Og et Tinde lys fra Løyten lys er også kommet inn i stuen min.
Jeg har pyntet litt rundt lyset med mose, orkideere og litt forskjellig som jeg fant.
Og nå står det her og skinner så utrolig vakkert i min mørke stue.
Det er stille og fredelig her nå. Yasmin sover, hun var så trøtt og utslitt etter mange timer
på Vannkanten badeland
som vi har kost oss på i kveld.
Malin er klar for en ny skoledag i morgen der hun skal ut i praksis.
Og det gleder hun seg til.

Mine foreldre sitter i spisestuen med fyr i peisen og slapper av.
Og Fuliper har nok sovnet for det er helt stille i buret.





Jeg sitter å tenker på for nøyaktig et år siden.
Da forberede jeg min 40 års dag og hadde mye
å gjøre ang det.
Jeg hadde en stor fest her hjemme med god mat
 og mange fine venner.
Og jeg fikk masse fine opplevelser og fine taler
på min dag som varmer i mitt hjerte enda.
Jeg minnes festen min med glede.

Nå blir jeg snart 41 år, og jeg har vært 40 år i ett år.
Jeg var nemlig ikke helt klar for å fylle 40. Jeg gruet meg
og syns det var så gammelt at jeg ble faktisk litt trist og deppa.
Det var nok en kombinasjon av andre ting og men,
 jeg må si jeg det var en litt tung tid.

Men så begynte jeg å blogge i mars, og begynte
å tenke på andre ting. Vi pusset opp kjøkkenet,
og jeg begynte å legge merke til alle detaljene her i Villavei.
 De fine taklistene, takmaleriene og den gamle
 historien i huset.
Ja jeg la merke til alt som var vakkert igrunn.
Ikke bare se alt det som skulle vært gjort.

Og så fikk jeg så mange skjønne bloggevenner.

I sommer ble jeg singel, og er det fremdeles.
Men nå er det slik at jeg faktisk føler meg ung igjen.
Ja jeg har det veldig bra for tiden. Og jeg er bare 41 år.





Nå er det en uke til min bursdag, og jeg forbereder
 meg til å lage istand et lite besøk.
Og jeg gleder meg veldig til det.

Og så har jeg bestilt meg et par timer på SPA...
ååå det skal blir godt.
Gave til meg selv....

Ha en fin torsdag og takk for dere er innom meg.
Klem og nattinatt fra Margareth




18 kommentarer:

  1. 41 år er da ingen alder, min mor er like ung;) hihi.. man må rett og slett bare nyte livet her og nå og man er ikke eldre en man føler seg til sinns, det er en veldig sann setning!!

    Nydelig du har pyntet på fatet ditt med lys og blomster og mose.. skikkelig stemningsfult!

    Ha en fin natt,
    Klem Jatte:)

    SvarSlett
  2. 41 år er en superalder...det ser vi jo på deg!! :-)
    Jeg runder 40 til neste år og gleder meg!! Men jeg gledet meg til å bli 30 og eg!!
    Så er det så fint at man ikke er en dag eldre enn man føler seg,og da er jeg just i begynnelsen av 20 årene!! Hihi
    Nydelige blomster!!
    Nyt helgen du unge og vakre!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  3. Åååå er du og bursdagsbarn i november,du er nå ung du men kan skjønne at det er litt hardt å bli 40,eg blir 37 så har noken år igjen:)det er ikkje alderen som betyr noko veit du:)
    Så flott at du begynnte å blogge for ein får fokus på litt andre ting og møter så mange flotte mennesker,eg storkose meg med det og det er flott du og gjere:))
    Ein fin fin dag til deg!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Hei Margareth.

    Ja du vant :O) Kjempe koselig synes jeg. Etter hva jeg leser på ditt innlegg, passer dette smykke helt perfekt :O) Send meg adressen din på mitt mobil nr 908 45 207. Så skal jeg sende smykket med en gang, slik at du får det til bursdagen din .O)Ønsker deg en super duper dag spreke Margareth :O)

    Cos Lisa

    SvarSlett
  5. Hei Margareth!
    Å du er så flott og så utrolig klok! 40 årene er jo en gullalder sies det... Kanskje det er riktig for deg også.. Så glad for at du har det så bra nå! Slik er jo livet, noen ganger er det ikke så gøy alt sammen. 40 års dagen din var hvertfall en forrykende fest! Den viste jo litt hvor mye du betyr for mange. Det var jo en hel arme med folk der! Barndommsvenniner, jobbevenniner, Grand Prix venner, famile og andre venner i hopetall. Du er nok spesiell for mange, Margareth.
    Jeg er så glad i deg, og veldig glad for at du er min vennine. Jeg har lært så mye av deg, og tenker ofte på ting du har sagt når jeg skal ta en avgjørelse.
    Gleder meg i hjel til bursdagen din i år også! Ååå det skal bli så koselig!
    Vi sees snart søde!
    Stoor klem Henriette

    SvarSlett
  6. Ha,hahaha,,,jämfört med mig,är du "bara barnet",Margareth!!!
    Det riktiga livet börjar inte förrän vid 50 och dit har du lååångt kvar!!!

    ...Men du har gåvan att ta vara på livets små glädjeämnen,,,att skapa något så vackert och stämningsfullt som på de fina bilderna,,,att kunna sitta och reflektera över saker och ting i lugn och ro,,,samtidigt som du kan vara ett riktigt "yrväder" och energiknippe!!!
    Du är en underbar,fantastisk person och jag vill passa på att redan nu
    GRATULERA DIG TILL DINA SNART 41 ÅR!!!
    Hoppas du får en fantastiskt fin dag,med mycket kärlek och många vänner!!!
    KRAAAM från Marguerite (55),,,Hi,hihihi..............!!!

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder og et innlegg jeg kjente meg litt igjen i...
    Hadde skikkelig panikk for å bli 40, jeg, men det er jo ingen alder....:-)
    Opplever mye av det andre du beskriver - bortsett fra at jeg ikke er singel... ;-)
    Du skal se at det ligger noe å venter rundt neste sving! <3
    Fin torsdag til deg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  8. HEI:)
    Å JEG BILR 45 I FEBRUAR ;)OG STRESSER IKKJE MED DET DET VAR EN VOKSEN DAME SOM SA TIL MEG EN GANG ,VI SKAL VÆRE GLAD FOR HVERT ÅR VI FÅR FEIRE!
    DU PYNTER OG TRYLLER SÅ VAKKERT MED BLOMSTER JEG BLIR HELT STUM...
    VAKKERT RETT OG SLETT!
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  9. Å du vakre Tulipan...osv....hi,hi.
    For et koselig innlegg!
    Ble helt nostalgisk her et øyeblikk jeg!
    Guri så flott du har pyntet...skikkelig god Margareth pynt og det liker vi!
    Å gleder meg sååå til å komme i Villavn på bursdag!
    Takk for praten i dag...
    Alt vel.
    Sees i morgen og vi!
    Jippi søte kremtopp!

    SvarSlett
  10. Så vakre blomster :D
    Må du kose deg masse med bursdagforberedelser og ikke minst SPA!!!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  11. Utrolig vakre bilder av nydelige blomster:)
    Og så koselig tekst du kommer med:)
    Koser meg bestandig hos deg vennen:)
    Ønsker deg en herlig helg:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  12. Hei du skjønneste skjønne :)
    Det er så godt å komme inn her hos deg. Det du skriver er så oppriktig og flott!
    Er så glad for at du har det bra og dette du forteller om å se de fine tingene, ja det var bare så flott. Ikke alltid lett å se det gode og det vakkre,nei...
    Vi har alle våre små og store sorger. Noen ganger "drukner" vi i alt det tunge,for mange av oss er det slik ja. Men så har vi disse gode stundene, og de gleder og gir lys i hverdagen. Dette med alder er noe vi alle opplever i større eller mindre grad. Heldigvis "innfinner vi oss", men det er jo noe med dette med alle disse årene som bare flyr. Vi reflekterer over hvor skjørt og kort livet egentlig er. I barndommen og ungdommen opplever vi jo livet som en hel evighet og lever i nuet :) I voksen alder begynner vi å tenke mer over hva hver dag gir og om vi har brukt dagene våre godt nok. Ofte har vi jo ikke det, det blir travelt og vi blir sliten. Men da er det jo godt når vi kan glede seg over de små tingen :) Nei, nå skrev jeg altfor mye igjen.
    Ønsker deg beste lykke til med bursdagsfeiring :) Høres så kjekt ut.
    God klem fra Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei du skjønneste solstråle.
      Nei du skriver ikke for mye du. Det er så kjempekoselig å lese alt du skriver. Og så sant så sant.
      Nå er det seint på kveld, og jeg må snart legge meg. Jeg har ikke lyst å legge meg alltid. For jeg må jo se på bloggene til mine venner osv.. Det er jo så koselig. Og det er så godt når barna sover og jeg har ro og fred i min stue med tente lys.
      Jeg håper du også har det bra og koser deg med dine kjære.
      Du er en sånn flott dame og fin personlighet.
      Klem Margareth

      Slett
  13. Så nydelig innlegg, vakre deg! 41 er da ingen alder (jeg er 43 og har det helt greit med det) :)).
    Fine blomster du har, og et nydelig lys. Det er viktig å gjøre det koselig rundt seg, og det er virkelig du flink til!
    Håper du får en fin bursdag, og at du koser deg på dagen din som er snart.
    Her kommer en litt-for-tidlig-burdsdagsklem fra meg ;)

    SvarSlett
  14. Etter fylte 40 blir livet bare bedre og bedre, så du har mye å glede deg til framover. Nydelige bilder og flotte arrangementer som alltid hos deg, flotte damen.
    Om du vil være med på mitt lille gavedryss er det bare å kikke innom på bloggen min.
    Ønsker deg og alle andre i Villaveien 2 en riktig god helg!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  15. PS. i kveld fikk jeg sett skjønneste skopussejentene og Bjørneboden på Norge Rundt!! Så morsomt å se "kjent" på tv'n når en sitter her å sløver på en fredagskveld.
    Titti-klem - igjen!

    SvarSlett
  16. Enig med deg at det var rart å bli førti.. men senere har jeg aldri tenkt på det - ettersom årene går så opplever jeg at alder er bare et tall, og det kommer helt an på hvordan man føler seg.:)Kanskje dette med alder viskes litt ut ettersom vi blir eldre?Synes at alder har mye med utstråling og vitalitet og gjøre,og i vennskap kan ei god venninne være førti.. eller seksti..det kommer helt an på kjemien!:)Nå er jeg 55 år..synes det er en kjempefin alder!:):)Så nydelig du har pyntet i Villaveien,kjære Margareth, du er bare så flink til å skape stemning både rundt deg og i det du skriver!:)Ønsker deg den fineste lørdagen!:)Klemmer fra Else Britt:)

    SvarSlett