tirsdag 10. juli 2012

Den Gamle By i Århus...

Disse søte små porselenseggene kjøpte vi i
 Den Gamle By idag i Århus.
Og bittesmå kaffeservice og.
Jeg kjøpte flere så jeg skal gi vekk til mine nieser også.


Og så fant jeg dette baderomsettet,
 som skal få plass på det ene badet på Votlo.
Det er under oppussing, og planen er klar.
 Der skal bli et koselig bad med gammel sjarme.
Og denne muggen skal stå på en gammel vaskeservant som vi har fått av en god venn som begynner på M....

Den Gamle By i Århus var en koselig og
 innteresang opplevelse for oss.
Men sjarmerende gater og hus, hest og vogn, og de herligste nosalgiske butikkene storkoste vi oss.
Iallefall Malin syns dette var spennede.
Vi fikk komme inn i alle husene på omvisning. Og vi tok masse bilder, men kan dessverre ikke legge de ut på nett.
Yasmin var litt trøtt idag, og syns husene var litt skummel. Hun sier hun var redd i de...
Hun var mest opptatt med dyrene utenfor,
og for en hund som hun trodde også var redd, for den bjeffet sånn.



Denne trillen likte hun godt. Og her satt hun for det meste. Sammen med alle tingene vi hadde kjøpt oss.


Et bakeri var vi også innom, og jentene fikk velge seg nybakte kringler og hjerter.


Jeg vil absolutt anbefale å ta turen hit.
 Inni husene var de koseligste møbler og pyntegjenstander.
Og i det ene huset fikk Yasmin være med å spinne garn sammen med en gammel dame.
Yasmin  har aldri sett dette før, og hun ble helt fasinert.
Hun snakket om det lenge etter og.
Og så fikk hun litt ull med seg hjem.

Se gjerne på hjemmesiden Den Gamle By

Dette er vår siste kveld her i Danmark.
 Imorgen reiser vi til Kristiansand og treffer mine foreldre og lille Cassandra.

15 kommentarer:

  1. Ja der dånte jeg som vanlig....
    Herlighet såååå vakkert og så koselige bilder!
    Og de eggene.....
    Danmark er bare så vakkert.
    Guri så koselig dere har hatt det sammen.


    God tur videre jenter.
    God klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Oy oy så masse dere opplever på denne ferien deres !!flinke å tar dere tid til å titte både her og der:))eggene og miniserviset var sååå skjønne<3 hjerte klemmer fra Eli:))

    SvarSlett
  3. Hei fine søte vennen :)

    Så utrolig fine bilder :) gamlebyen ser veldig sjarmerende og koselig ut :) Nydelige gamle hus med masse sjel og historier :) Og ser ut som søte Yasmin syns talla var helt super å ake i :)

    De porselenseggene var så fine :) Nydelig farge :) Moro å ha shoppet litt også :)

    God tur til Kristiansand, vennen :) Kos dere masse der også :)
    Klem og kos Lisa :)

    SvarSlett
  4. Hei vennen:)

    Nok en gang masse flott bilder:)
    Ja, er det ikke flott i den gamle by? Har vært der flere ganger og stor koser meg der:)
    Det baderoms sette var bare helt nydelig, gleder meg til å se det på plass:)

    Dere må ha riktig god tur til Kristiansand, og gleder meg til å se hva dere finner på der:)

    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Å,so koseleg!!!!Du er so flink med tekst og bilder:)Ei fryd å lese/sjå:)))
    Kjempefine innkjøp du har gjort også♥

    Kos dåkke vidare alle tre♥♥♥
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  6. Å tusen takk for koslige bilder! Ja nå VET jeg at jeg MÅ dit også,fantastisk ser det ut:))

    God tur vidre nå jenter:)))

    Klemmer fra Vibeke

    SvarSlett
  7. der traff du blink, de nydelige porselene!!! Og de flotte greiene som vi skal ha på badet på Votlo, ja nu får vi sette iang med opp-pussingen,
    Hilsen oss som er i en Campinghytte på Røldal
    Atlefaren Cassandra Rolv Erik og Mamma Turid

    SvarSlett
  8. Her var det masse søtt på en gang,både jenter og ting å putte i munnen :)
    Baderoms settet er bare midt i blinken-ønsker meg :)
    Skjønner godt at en liten jente kan bli litt sliten og da var det jo supert med egen vogn og snille "hester" til å dra.
    Tusen takk for nok en opplevelsesrik hilsen fra Danmark, og for koselig hilsen nedforbi :)
    Beste hilsen fra Britt

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder fra en herlig reise. Nydelig baderomssett og de eggene og minisevice var supersøte.
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer!
    Klem T

    SvarSlett
  10. Så flott tur dere har alså :))Nydelige bilder av dere ♥
    Baderoms settet ligner på det jeg har,slike er såå nostalgisk,blir fint på badet dere pusser opp :)
    Kos dere videre søtinger ♥

    Benteklemmer til alle tre :)

    SvarSlett
  11. Så flott det var der, fikk lyst til å ta turen dit....

    Ser ut som dere har det kos på tur, nyt dagene!

    Klem

    SvarSlett
  12. For en flott tur !!! Så gøy oppleve nye steder og nye ting!
    Flotte bilder som vanlig hos deg :) jeg slåss om tid på pc'n nå mens vi er på ferie, men skal snart få oppdatert meg ltt mer her inne :))))
    Kos dere videre!!!

    SvarSlett
  13. Åh, det ser jo ut som en helt fantastisk tur!!
    Så koselig med de husene, bakeriene.. Herlig!!
    Alle tre jentene ser veldig fornøyde ut ;-)

    Herlige ting dere har shoppet også!
    Jeg har helt likt vaskefat og kanne i emalje ;-)
    De er så skjønne!
    Ha en fin helg!

    Klemmer

    SvarSlett
  14. For noen lekre egg.. Du fant skikkelige skatter i Danmark, så bra!

    Og de kakene... ahh helt sikker på at de smakte himmelsk! :)

    God helg og nyt resten av ferien din.

    SvarSlett
  15. Ååhh, dette så koselig ut !!

    SvarSlett